Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii
Temat: Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii .
Prowadzenie: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska
Miejsce: ON-LINE
Termin: 10 grudnia 2022 r. g. 10.00-16.00
Cena: 450 zł
Szkolenie on-line (w formie transmisji na żywo).
Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.
10.00 - 11.30 WYKŁAD I - Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.
- leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
- leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
- leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
- leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
- endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
- leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
- leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
- leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.
11.30-11.45 Przerwa
11.45 - 13.15 WYKŁAD II Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.
- jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
- czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
- jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
- czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
- jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?
13.15 - 14.00 Przerwa
14.00 - 16.00 WYKŁAD III - Reklamacje pacjentów.
- przykłady skarg pacjentów i żądań
- czy to już roszczeniowy pacjent?
- czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
- czy odpisywać?
- jak odpisywać?
Terminy
- 10 grudzień 2022 10:00 - 16:00
Wspierane przez iCagenda