Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii

Kategoria
SOBOTA, 10 GRUDNIA 2022
Termin
10 grudzień 2022 10:00 - 16:00
Miejsce
Hotel Lord, Al. Krakowska 218, Warszawa - Aleja Krakowska 218, 02-219 Warszawa, Polska
Telefon
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona WWW

Temat: Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii .

Prowadzenie: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska

Miejsce: ON-LINE

Termin: 10 grudnia 2022 r. g. 10.00-16.00

Cena: 450 zł

Szkolenie on-line (w formie transmisji na żywo).


Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.

10.00 - 11.30 WYKŁAD I - Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.

  • leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
  • leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
  • leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
  • leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
  • endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
  • leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
  • leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
  • leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.

11.30-11.45 Przerwa

11.45 - 13.15 WYKŁAD II Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.

  • jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
  • czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
  • jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
  • czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
  • jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?

13.15 - 14.00 Przerwa

14.00 - 16.00 WYKŁAD III - Reklamacje pacjentów.

  • przykłady skarg pacjentów i żądań
  • czy to już roszczeniowy pacjent?
  • czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
  • czy odpisywać?
  • jak odpisywać?
 
 

Terminy

  • 10 grudzień 2022 10:00 - 16:00

Wspierane przez iCagenda